Konkurs na prezesa i członków Zarządu PLK
Opublikowane według Henryk Sikora · 23 Luty 2024
Rada Nadzorcza PLK ogłosiła konkurs na stanowisko prezesa zarządu spółki. Zainteresowane osoby mogą składać dokumenty do 4 marca 2024 r. w siedzibie spółki.
Otwarcie zgłoszeń nastąpi 5 marca, a rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi warunki formalne, zostaną przeprowadzone do 18 marca.
Prezesem może być osoba, która m.in. ma wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letni okres zatrudnienia, w tym co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych. Ponadto posiada co najmniej roczne doświadczenie w zakresie zarządzania w przedsiębiorstwie zatrudniającym co najmniej 251 pracowników, lub firmą z rocznymi obrotami wyższymi od 50 mln euro.
Ogłoszone zostało także postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska członków Zarządu PLK. Kandydaci mogą zgłaszać się do 14 marca br. Listy kandydatów zostaną otwarte dzień później. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi warunki formalne zostaną przeprowadzone do 27 marca 2024 r.
Postępowanie konkursowe obejmuje 6 stanowisk, na: członka Zarządu – dyrektora ds. eksploatacji, członka Zarządu – dyrektora ds. finansowych, członka Zarządu – dyrektora ds. utrzymania infrastruktury, członka Zarządu – dyrektora ds. realizacji inwestycji, członka Zarządu – dyrektora ds. strategii i rozwoju oraz członka Zarządu – dyrektora ds. transformacji cyfrowej.
Jeżeli na dane stanowisko ubiegać się będzie kandydat będący dotychczas członkiem Zarządu PLK, Rada Nadzorcza dokona oceny działalności kandydata za cały okres zajmowania przez niego tego stanowiska.
Jak widać Zarząd PLK powiększy się o 1 osobę i z prezesem liczyć będzie 7 osób, co m. in. przyczyni się do innego niż dotychczas umiejscowienia kompetencji poszczególnych członków Zarządu.